Onun görüşüne göre aslında yüzyıllardır toplumların sadece çok küçük bir bölümünde yeterli olan “yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme, işbirlikli çalışma” becerileri 21.yy’da hayatta kalabilmek için gerekli bir tür “evrensel okuryazarlık “olacaktır . Çocuklarımızın evrensel okuryazar olmalarını destekleyecek eğitim ise kuşkusuz ki bütünleştirici STEM eğitimi ile sağlanabilir. Gerçek hayat ile bağı koparmadan bahçemizde ve okulumuzda ekolojik alanda da bitkileri inceleme,böcek gözlemleme gibi deneysel çalışmalar yaparak çocukların gerçek hayat problemlerini stem çalışmaları üzerinden çözümlere ulaştırırken bu çalışmaları da doğal ürünlerle ve ortamlarda yapmaları sosyal ve bilişsel gelişimlerine de katkı sağlayacaktır.